Knapperd! 25 maart 2014

20140326-101323.jpg

Marilou was gisteren de knapperd van de dag bij de NSGK!
Ik had haar foto opgestuurd en er een paar regels bij geschreven.

Er gebeurde iets heel bijzonders gisteren, haar foto en haar verhaal werd 1,5 duizend keer geliked, 80 mensen schreven een reactie en maar liefst 62 mensen deelden haar verhaal op hun tijdslijn van Facebook.

En dat doet wat met je als moeder, heel veel zelfs!!
Bedankt lieve mensen!

De meest mooie reacties kwamen voorbij, ik kleurde er soms van maar ze emotioneerde mij ook.

Oma’s die hetzelfde hoopten voor hun kleinkind, kennissen die ouders van gehandicapte kinderen wezen op de mogelijkheid van een spraakcomputer enz.

Wij hebben een succesverhaal en dat zou ik graag van de daken willen schreeuwen. Zelfs al functioneert het kind op een heel laag niveau, de techniek zorgt voor een waardevolle communicatie!

De oogbesturingsmethode is de uitvinding van de eeuw, juist voor dit soort “stille” kinderen.
Ik ga dat elke dag meer beseffen, elke dag leert Marilou bij, in een razendsnel tempo!

Iets wat niemand ooit verwacht had!

En nu hoop ik dat Marilou HET grote voorbeeld kan zijn voor al die mensen, ouders en vooral voor al die therapeuten die twijfelen aan het kunnen van het kind.

Creër de mogelijkheden voor het kind, vecht ervoor want er is niets waardevoller dan de “stem” van een kind!

Dit bericht werd geplaatst in Geen categorie. Bookmark de permalink .

Een reactie op Knapperd! 25 maart 2014

  1. Sabrina zegt:

    Wat gewéldig voor Marilou én voor jullie dat ze met haar mooie computer kan communiceren! Ik hoor regelmatig van ouders op mijn werk (Logeerhuis voor EVMB kinderen) terug dat hun aangevraagde spraakcomputer afgewezen werd door de zorgverzekering, zo zonde! Als je je indenkt wat een fantastische mogelijkheden het met zich meebrengt! Geniet ervan Marilou! 🙂

Plaats een reactie